משכנתא 90 אחוז מימון

משכנתא 90 אחוז מימון

משכנתא 90 אחוז מימון – כל האמת בפרצוף.

לקראת סוף 2018 פורסמו בעיתונים שיאפשרו בעתיד משכנתא 90 אחוז מימון לצעירים ולרוכשי דירה ראשונה. אך בפועל, אנחנו כבר בשנת 2019,ואחוז מימון המשכנתא עבור רוכשי דירה ראשונה הוא עד 75% מימון. למשפרי דיור- אנשים אשר ברשותם דירה ראשונה ורוצים להשתדרג בדירה חדשה ולמכור את הישנה, להם יש אופציה לקבל עד 70% מימון משכנתא. לעומת זאת, אנשים שרוצים להשקיע ברכישת דירה נוספת (חוץ מהדירה הראשונה שכבר בראשותם) יקבלו רק עד 50% מימון משכנתא מהבנק. כלומר משקיעים צריכים להביא הון עצמי גבוה הרבה יותר כדי לרכוש דירה שניה. בנק ישראל מנסה לעזור לצעירים לרכוש דירה מפני שהביקוש לרכישת דירות עלה, בהתאם גם מחירי הדירות עלו.

משכנתא 90 אחוז מימון בוטלה ע"י בנק ישראל

עד 2012 היה אפשרי לקחת משכנתא 90 אחוז מימון באמצעות ביטוח משכנתא דרך חברה חיצונית. לאחר מכן, בנק ישראל ביטל זאת, ולא ניתן יותר לקחת משכנתא במימון של 90 אחוז. זאת כדי לצמצם את הסיכון לבנקים עצמם אשר נותנים מימון כמעט מלא לרכישת הדירה ולהסתכן שרוכשי הדירה לא יוכלו לכסות את גובה המשכנתא הגבוה. בנק ישראל למד לקחים מן העבר ומעדיף שרוכשי הדירות יביאו הון עצמי כמה שיותר גבוה ובהתאם לכך הריבית על המשכנתא המשלימה תהיה נמוכה ביותר. כמו כן, הבנקים רוצים לצמצם את כמות רכישות הדירות בקרב המשקיעים ולכן הבנקים הורידו את אחוז מימון המשכנתא ל50 אחוז בלבד. זאת כדי להקשות על המשקיעים להשיג הון עצמי גבוה בעת רכישת דירה שניה ומעלה.

לסיכום, חשוב מאוד להיוועץ ולהיעזר בעת רכישת דירה במשרד יועצי המשכנתאות הבוטיק שלנו. אנחנו מתחייבים לאיכות ומקצועיות למעלה מעשרים שנה של ניסיון בתחום. אנחנו מבצעים ומעדכנים סקרי שוק על מנת למצוא את מסלול המשכנתא האופטימלי ביותר עבורכם במינימום ריבית ועלות מצטברת לאורך זמן. בעת רכישת דירת חלומות מאוד קריטי להיעזר בצוות המומחים האיכותי והמקצועי שלנו, מדובר בנושא עם השלכות כלכליות קריטיות מאוד במשך שנים ארוכות במהלך החיים. אל תהססו, ופנו עוד היום אלינו בשמחה.

מאמרים מומלצים:

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר

אנחנו רואים שהאתר שלנו מעניין אתכם. בואו לחסוך זמן! השאירו פרטים ויועץ המשכנתאות שלנו יחזור אליכם לשיחת יעוץ חינם

מבטיחים, לעולם לא תקבלו ממנו דואר זבל, ולא נשתמש במייל שלכם לשום מטרה