ביטוחי משכנתא – ביטחון שהוא חובה וגם זכות

בעת לקיחת משכנתא, יש צורך ברכישת פוליסות ביטוחי משכנתא. ביטוחים אלו הכוללים ביטוח חיים (ריסק) וביטוח נכס (מבנה), נדרשים על ידי הבנק ומהווים בעצם את "תעודת הביטוח" שלו למתן ההלוואה.

בעת לקיחת משכנתא, יש צורך ברכישת פוליסות ביטוחי משכנתא. ביטוחים אלו הכוללים ביטוח חיים (ריסק) וביטוח נכס (מבנה), נדרשים על ידי הבנק ומהווים בעצם את "תעודת הביטוח" שלו למתן ההלוואה. ביטוחי משכנתאות הם מהביטוחים השכיחים ביותר במדינת ישראל. כיום, כל יחיד או משפחה אשר רוכשים דירה ולוקחים בעקבות כך הלוואת משכנתא, נדרשים לרכוש ביטוחי משכנתא ולכן לבחירת הביטוח הנכון, המתאים והכדאי יותר יש חשיבות עצומה עבור רוכשי הדירות או הנכסים השונים.

מהו ביטוח חיים?

ביטוח החיים, הנקרא כאמור גם ביטוח ריסק, כשמו כן הוא – ביטוח אשר נועד להבטיח כיסוי כלכלי עבור סיכונים שונים. במקרה של חלילה מות המבוטח, ביטוח החיים יבטיח לבני המשפחה פיצוי כספי. ביטוח החיים בהקשר המשכנתא, נועד לסלק את יתרת ההלוואה מול הבנק בעת אסון. כלומר, חברת הביטוח היא זו שתישא בנטל תשלומי המשכנתא ולא בני המשפחה. לביטוח החיים יש חשיבות עליונה ומכאן, חשיבות בחירת ביטוח כלכלי וחסכוני היא עצומה ולה השפעות ניכרות על עתידה של כל משפחה ומשפחה.

מהו ביטוח נכס?

ביטוח הנכס, המכונה גם ביטוח מבנה, נועד להגן על המבוטחים מפני פגיעות שונות או הרס המבנה. פגיעות אלו יכולות לנבוע משלל סיבות – החל מתופעות טבע ועד לפגיעות הנגרמות מבלאי או נזקים אחרים. מדובר בביטוח חשוב ומשמעותי אותו ניתן להרחיב כך שיחול גם על תכולות הבית. כאמור, ביטוח זה הוא ביטוח חובה במסגרת לקיחת המשכנתא וגם כאן, חשוב לבדוק היטב כי אתם בוחרים בהצעה המתאימה לכם ביותר הן בטווח המיידי והן לאורך השנים.

היכן רוכשים ביטוחי משכנתא?

אין להקל ראש בהחלטה היכן לרכוש ביטוחי משכנתא. ניתן כיום לרכוש את ביטוחי המשכנתא השונים באמצעות הבנקים למשכנתאות וכן על ידי חברות הביטוח המציעות ביטוחים מסוג זה. ניתן לציין כי קיימת תחרות בין חברות הביטוח השונות, בעיקר בין חברות הביטוח הגדולות הפועלות בארץ. יתרונן של חברות אלו, הוא שהן מציעות לרוב הרחבות חשובות של ביטוחי המשכנתא כמו ביטוח חיים כפול, ביטוח צד ג' ועוד. יועצי משכנתאות מומחים מציעים גם הם, לצד ייעוץ משכנתאות מקצועי, פוליסות ביטוח כדאיות כחלק ממעטפת השירותים המקיפה שהם מעניקים ללקוחותיהם. כדאי תמיד לקבל כמה הצעות ממספר גורמים שונים ולהתייעץ בתהליך עם יועצי משכנתאות מומחים ואובייקטיביים אשר יעניקו לכם ייעוץ אפקטיבי העשוי לחסוך לכם לחסוך זמן, כסף ושאר משאבים יקרים.

5 טיפים מנצחים לרכישת ביטוחי משכנתא:

בדקו אפשרות להארכת תוקף ביטוח החיים
מרבית חברות הביטוח מציעות ביטוחי חיים עד גיל 75. אולם, קיימת כיום אפשרות להארכת תוקף זה ולרכישת ביטוח חיים עד גיל 80. כמובן, להארכת תוקף הביטוח יש משמעויות כלכליות חשובות ולכן כדאי לבחון את הנושא בקפידה.

בררו על רכישת ביטוח חיים כפול
ביטוח חיים כפול נועד להבטיח כיסוי כספי גם במקרים של חלילה מות שני המבוטחים. במקרה זה, יתבצע כפל תשלומים – אחד לבנק ואחד למוטבים או ליורשים. לרכישת ביטוח כפול יש יתרונות בעלי ערך אותם כדאי לבחון קודם ההחלטה אודות רכישת הביטוח.

שקלו להרחיב את כיסוי הביטוח
ביטוחי החיים הסטנדרטיים כוללים כאמור כיסוי במקרה של פטירת אחד מבני הזוג המבוטחים. אולם, מומלץ כי תבדקו את האפשרות להרחיב את כיסוי הביטוח ובכך להעניק לעצמכם הגנות נוספות, כמו פיצוי במקרה של תאונה, נכות ומחלות קשות.

בנוסף, שקלו להרחיב את כיסוי ביטוח הנכס
ביטוחי הכנס כפי שמוצעים על ידי הבנקים השונים, לא כוללים למשל ביטוח צד ג'. כדאי כי תבחנו את אפשרות הרחבת הביטוח להשגת הגנות נוספות כמו נזקי צנרת, שריפה, רעידת אדמה או דיור חלופי (במקרי נזק הדורשים את פינוי הדיירים). בנוסף, בדקו אפשרות להרחיב את הביטוח כך שיכלול גם את תכולות הדירה ולהשלימו (בתוספת עלות לא גבוהה) לביטוח נגד פריצות וגניבות.

בחנו את התיק הביטוחי שלכם להעלאת הכדאיות
לקיחת משכנתא מהווה הזדמנות מצוינת לבחינת כלל התיק הביטוחי שלכם ולשיפור תנאי הפוליסות הקיימות. חברות לייעוץ משכנתאות אשר מספקות לכם ייעוץ חוץ – בנקאי אובייקטיבי, יכולות למשל לספק לכם את ביטוחי המשכנתאות כחלק מעסקה משולבת ולהציע לכם הנחות והטבות משמעותיות. לבד מחיסכון כלכלי, כך תוכלו גם ליהנות מ"כתובת" אחת לכלל הנושאים הנדרשים מכם בעת לקיחת המשכנתא.

 

מאמרים מומלצים:

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר

אנחנו רואים שהאתר שלנו מעניין אתכם. בואו לחסוך זמן! השאירו פרטים ויועץ המשכנתאות שלנו יחזור אליכם לשיחת יעוץ חינם

מבטיחים, לעולם לא תקבלו ממנו דואר זבל, ולא נשתמש במייל שלכם לשום מטרה