משכנתא אחרי החתונה

התחתנתם? מזל טוב. חושבים לרכוש דירה? מה כדאי בית זמני, או בית החלומות?

רבים מהזוגות הצעירים נוטים לקחת משכנתא ולקנות דירה מיד אחרי הנישואים, זאת בהנחה שלא עשו זאת קודם, ולעיתים אף בנוסף לדירה שכבר נמצאת בבעלות אחד מבני הזוג טרם הנישואים.

ההחלטה על רכישת דירה ולקיחת משכנתא היא החלטה גורלית. זו התחייבות כספית גדולה לזמן ארוך, ובמקרה שלא עומדים בה, התוצאות עלולות להיות קשות.

היקף המשכנתאות שנוטל הציבור בחודשים ובשנים האחרונות, שובר שיאים וכך גם סכומי ההלוואה, ובמקביל, הגבלות בנק ישראל שנכנסו לתוקפן בשנים האחרונות מערימות לא מעט קשיים – כגון הצורך בהון עצמי גדול יותר, הגבלה בבחירת מסלולי החזר ההלוואה ועוד.

במצב הזה ההמלצה הטובה ביותר היא להתאים את היכולות למציאות ולא להיפך. במילים פשוטות, אחרי ש"תגרדו" את מקסימום הכסף שאתם יכולים להביא מהמקורות שלכם (ובכך לצמצם את היקף ההלוואה), אל תכוונו לדירת "החלומות" שלכם ו'תמשכנו את עצמכם לדעת'. זה יגיע בעתו ובזמנו. כרגע נסו לחפש את המקסימום האפשרי, אבל בגבולות היכולת – דירה לא גדולה (אין לכם גם צורך בכך) במיקום לא הכי יקר ועם החזר משכנתא חודשי סביר, שישאיר לכם אוויר לנשימה.

בעוד מספר שנים, תוכלו להצטרף ל'משפרי הדיור' ולעבור לדירה גדולה יותר התואמת את מידות המשפחה. הרי עד שיגיעו הילדים שימלאו את חדרי הבית יקח כמה שנים טובות, לכן חבל למשכן את החיים כבר בתחילת הזוגיות.

מאמרים מומלצים:

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר

אנחנו רואים שהאתר שלנו מעניין אתכם. בואו לחסוך זמן! השאירו פרטים ויועץ המשכנתאות שלנו יחזור אליכם לשיחת יעוץ חינם

מבטיחים, לעולם לא תקבלו ממנו דואר זבל, ולא נשתמש במייל שלכם לשום מטרה