מעקב אחרי המשכנתא – חובה

תהליך המשכנתא הארוך והמייגע הגיע לסיומו, התשלומים לבנק מתחילים לזרום לבנק באופן קבוע לבנק, ואנחנו מעדיפים לא לחזור לאותם ריצות, פגישות ובירורים, אך נהיה חכמים וערניים, נוכל לחסוך המון כסף ולא ליפול בפח. איך עושים את זה?

מעקב אחרי המשכנתא

אם נעקוב באופן שוטף אחרי המשכנתא, נוכל לנהל אותה ולהתאים אותה לשינויים בחיים שלנו ובמצב במשק.
מעקב פשוט יוכל להוביל למסקנה שכדאי למחזר את המשכנתא, ואולי במקרים מסויים לקחת ממנה "פסק זמן", כלומר לא לשלם את המשכנתא תקופה מסוימת. מעבר לכך, תוכלו להשתמש במשכנתא על מנת לקבל הלוואות נוספות לכל מטרה, כמו לקניית רכב, לשיפוצים, לטיול משפחתי ועוד.

ההכנסות ואורך החיים בזמן חתימת החוזה משתנים לעיתים קרובות ולכן זוג צעיר ללא ילדים שחתם לפני 3 שנים על המשכנתא יכול להיות היום במצב אחר לגמרי עקב  שינויים בגודל המשפחה, ההכנסות, המצב הכלכלי וכו', ולכן השינויים האישיים כמו כניסת סכומי כסף מהותיים, (קרן השתלמות שנפרעת למשל,  או מנגד גידול בהוצאות החודשיות הם זמן מעולה להרהור והערכות מחדש, וגם אם המצב הקיים נמשך כדאי לבדוק האם קיימים מסלולי הלוואה חדשים שיכולים להתאים לכם יותר.

מומלץ מאוד לעקוב באופן שוטף אחרי הנתונים והפרמטרים הכלכליים בשוק, כמו שיעור ריבית הפריים, שינוי במדד המחירים לצרכן, הריבית המוצעת על המשכנתאות במשק ועוד. גם אם הנתונים האלה לא קשורים ישירות למשכנתא שלכם, ייתכן שהם מהווים הזדמנות לעשות בה שינויים.

במקרים כאלו אתם מוזמנים לפנות לבנק או ליועץ המשכנתאות ולבחון יחד אם המשכנתא הנוכחית שלכם עדיין מתאימה לצרכים וליכולות שלכם. בבנק שבו אתם מנהלים את המשכנתא, תוך לקיחה בחשבון של כמה פרמטריים – בהם עמלת הפירעון המוקדם והתאמת המשכנתא לצרכים החדשים.

פריים מיניסטר

נכון לתאריך ה- 31/07/2014 (עד ה-27/08/2014) ריבית הפריים נמוכה יחסית והיא עומדת על 2.00%. לשם השוואה, באפריל 2011 עמדה ריבית הפריים על 4.5% ובאפריל 2006 היא עמדה על 6.5%. ב-2002 אף הגיע ליותר מ-10%

אם לקחתם כיום הלוואה ששליש ממנה – 300 אלף שקלים, למשל – היא בריבית פריים לתקופה של 15 שנה, ההחזר החודשי יקפוץ בכ-150 שקלים על כל עלייה של אחוז בריבית הפריים. אם מדובר ב-400 אלף שקלים, שינוי של אחוז אחד, העלייה תהיה כבר בשיעור של 200 שקלים. מובן שירידה בריבית הפריים תגרור להורדה בסכום התשלום החודשי לבנק.

אם חלה עלייה חדה במדד המחירים לצרכן כדאי לשקול לעבור למסלולים שאינם תלויים בעליית המדד – כמו ריבית קבועה לא צמודה.

אז איך ניתן לעקוב?

פרטים על המשכנתא שלכם תוכלו לקבל תמיד במרכז שירות הלקוחות של הבנק שבו לקחתם את ההלוואה. בין היתר תוכלו לקבל מידע על סכום יתרות ההלוואה ופירוט עמלות פירעון מוקדם במקרה שתרצו למחזר או לפרוע את המשכנתא, פירוט מסלולי ההלוואה והתנאים של המשכנתא ועוד.

במידה ובחרתם יועץ משכנתאות מקצועי, הוא ירצה יוודא ויעקוב באופן קבוע אחר התזוזות במשק וידאג לעדכן אתכם בכל אופציית חסכון שתעמוד לרשותכם.

מאמרים מומלצים:

השאירו פרטים וניצור איתכם קשר

אנחנו רואים שהאתר שלנו מעניין אתכם. בואו לחסוך זמן! השאירו פרטים ויועץ המשכנתאות שלנו יחזור אליכם לשיחת יעוץ חינם

מבטיחים, לעולם לא תקבלו ממנו דואר זבל, ולא נשתמש במייל שלכם לשום מטרה